Jump to content
Philw

Folk songs

Recommended Posts

Very fine, moving

...Yes, please don't kill me, the singer could sometime "have been a little more woken", there is perhaps something to adjust with the tonality, for the singer's range ; I would think that tonalities should be a little bit higher, for him to perform with more colors on his particular voice.

Anyway, fine work and fine music.

:D LOL, I see just now that it is you, singing, Philw.

So what ?... Your name is Phil Wake, and you should be more woken :D

Ok, I should also recognize that singing is, much of the time, much more trickier than playing an instrument

yes it's me and my poor voice :) (I'm not a great singer !)

Christine, do you mean power in the mix, or like Bolibolubab, I just need to wake up ? :)

It was a subject of discussion with my friend (the EP was almost done), he was wondering if I should sing with more fight/power, but after a while, he came back and said no, you should stay YOU and keep on with your feeling. So, we chose to leave as is. And it should be noted that there're few others songs with more power, with a more rock feeling in our songs set.

Anyway, thank you very much for listening !

Phil

I don't think your voice is poor, I tend to think that the tonalities of the songs are not adapted to your voice range.
I will say it in french, as we are both natively french speakers, and because it is easier for me :

Je pense que la tonalité n'est pas adaptée à la tessiture de la voix, même si je pense que les morceaux sont par ailleurs bien construits.

Je pense que les morceaux devraient être "pitchés" (anglicisme :D) plus haut, pour que cette voix particulière qui est la tienne puisse déployer plus de couleurs.

Présentement, les mélodies vocales sont dans le registre médium-grave de cette voix là, et il est donc parfaitement normal qu'il y ait peu de "puissance" (sachant qu'il ne faut jamais forcer dans le registre grave d'une voix, mais toujours y être "en douceur", ce qui est très bien fait, là, d'un point de vue "santé vocale").

...Éventuellement, donc, essayer les mêmes morceaux dans des tonalités plus hautes (pour chanter plus haut dans l'étendue de la tessiture vocale), pourrait donner des résultats intéressants pour l'interprétation chantée, "sans faire plus d'efforts que ça" (la mélodie vocale serait replacée dans une partie plus "expressive" de la tessiture vocale, vers le médium et médium aigu, où il y a plus de "couleurs" et plus de possibilités de modulations d'énergies, sans forcément que cela veuille dire toujours à fond la patate). Ça voudrait dire aussi refaire toutes les parties instrumentales dans de nouvelles tonalités, une certaine quantité de travail... Mais, sachant l'importance de la partie chantée dans la réception d'un morceau par le public, peut-être cela vaudrait-il la peine d'être essayé, avec un premier morceau, pour voir par vous mêmes si vous penseriez finalement que le jeu en vaudrait la chandelle...

je suis globalement de ton avis, j'entends bien ta critique car je reviens de loin...dans le grave ! ;) Il y a 10 ans j'aurais jamais pensé que je rechanterais comme ça, donc c'est déjà un bon début !

Comme c'est basé sur la guitare, monter les titres impose une gym des doigts un peu galère... Ceci dit, il y a des titres avec un capo, donc qui ont déjà fait l'objet de ton idée ;)

Phil

hi friends,

I just see that I'm nominated for the ISSA acoustic artist of the month, but I need your help ;)

Please, if you like my work (more particularly with Symmetry), vote here by clicking on my name Phil Wake in the list https://www.poll-maker.com/poll2526793x00ec426f-72

You can even vote every day (one vote / day) until the end of the month ! ;)

Thank you !

cheers !

Phil

One more vote for the collection. You are very competitive, how cool!

Come on, friends of the forum! It's very quick and easy to vote!

thanks Johnny ;)

I forgot to say that all the production of our music is done in Sampliquoia, as my music partner owns Samp X2. :)

cheers !

Phil

On 10/1/2019 at 5:01 PM, Philw said:

hi friends,

I just see that I'm nominated for the ISSA acoustic artist of the month, but I need your help ;)

Please, if you like my work (more particularly with Symmetry), vote here by clicking on my name Phil Wake in the list https://www.poll-maker.com/poll2526793x00ec426f-72

You can even vote every day (one vote / day) until the end of the month ! ;)

Thank you !

cheers !

Phil

Done.  Good job Phil - sounds nice!

1 hour ago, fwrend said:

Done.  Good job Phil - sounds nice!

thanks you both ! ;)